Tuesday, June 4

No-Prompt Thursday-Four, françoise MICHEL

françoise MICHEL

Event Entries Jun 2, 2013

LE BRIN D'HERBE

Graine née d'un peu d'eau et de terre
Pluie et soleil en nourriture élémentaire
Mon terrain de jeu est votre jardin
Je me balance au vent, d'un air badin
Avec le trèfle fleuri et le beau pissenlit
Les compagnons avec qui j'ai grandi.

Souvent, le coiffeur vient à domicile
Il me rend séduisant et gracile.
Quelquefois, vous m'écrasez par mégarde
Mais sans trêve, je relève ma garde
Comme la mauvaise herbe, je suis un dur
J'envie le ver de terre qui se ballade heureux
En prenant du monde, la vaste mesure
Tout cet inconnu a air si dangereux :
Maintes fois, il en est revenu raccourci
Puis...malgré tout, il repousse à la vie.

Mais pourquoi cet ombre qui fâche ?
Le soleil a soudain disparu
Et quelle est cette main nue
Qui me tire dessus et m'arrache ?
Me voilà mis en sac, dans la rue
Un camion s'arrête, le prend et le vide
Nul doute, cela me parait limpide
De mon grand voyage, c'est le début...!


IN ENGLISH :

THE BLADE OF GRASS

Seed born a little water and land
Rain and sun basic food
My playground is your garden
I move in the wind, a playful air
With ornate clover and the beautiful dandelion
Companions with whom I grew up.
Often the hairdresser comes home
It makes me attractive and slender.

Sometimes you inadvertently crush me
But without truce, I raise up my head
As the weed, I'm a hard
I envy the worm that strolls happy
Taking of the world, the vast measurement
All this Unknown looked so dangerous :
Many times, it returned shortcut
Then ... after all, it pushes back to life.

But why this shadow which angers?
The sun suddenly disappeared
And what is the naked hand
Who shot me and tear me?
Now, it puts me in a bag, in the street
A truck stops, takes and empties out it
Null doubt, it seems to me clear
My big trip, this is the beginning ...!

I would like to add it’s not easy to write in a language that one doesn’t speak. Therefore when reading this the original language will express this person the best. ♦Website’s owner.